Wybierz filtr
  Filtry
Producent
Rodzaj cięcia
Poziom bezpieczeństwa DIN - dokumenty
Automatyczny podajnik
Eco-Friendly
Ilość niszczonych kartek
Ilość niszczonych kartek (automatyczny podajnik)
Korpus na kółkach
Niszczy
Pojemność kosza (L)
Poziom bezpieczeństwa DIN - karty
Poziom bezpieczeństwa DIN - płyty
Poziom bezpieczeństwa DIN - Elektroniczne nośniki danych
Poziom bezpieczeństwa DIN - Dyski twarde
Poziom bezpieczeństwa DIN - Filmy, mikrofilmy, klisze
wymiar arkusza
Rozmiar (S/M/L)
Metalowa
Kółka
Rodzaj szafy

Teczki do akt osobowych

TECZKI NA AKTA OSOBOWE - CZĘŚCI


Teczki, które bez wyjątku muszą się znaleźć w każdej firmie zatrudniającej pracowników, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, to teczki do akt osobowych. Są to teczki specjalnie przystosowane do przechowywania dokumentacji, związanych ze stosunkiem pracy każdego z pracowników. Zgodnie z przepisami najnowszego rozporządzenia dotyczącego akt osobowych z 2019 r., powinny się one składać z czterech części. Podział na części przy pomocy pierwszych liter alfabetu sprawia, że zawartość teczek jest przejrzysta. Dzięki temu zatrudniający, bądź osoby delegowane w firmie do zarządzania zasobami ludzkimi nie mają kłopotów z odszukaniem poszukiwanych informacji. Teczki do akt osobowych 4 częściowe są niezbędnym elementem wyposażenia każdej instytucji. Wspomniane rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wprowadziło pomoc w rozwiązywaniu sporów o roszczenia ze stosunku pracy. Teczki do akt osobowych składające się z 4 części mają ogromne znaczenie dowodowe w przypadku takich nieporozumień.

 

PODZIAŁ TECZKI DO AKT OSOBOWYCH


Podział teczek na akta osobowe, zgodnie z obecnymi wymogami wygląda następująco.
W pierwszej części A gromadzi się dokumenty związane z ubieganiem się pracownika o zatrudnienie. Mogą się tam znaleźć takie dokumenty jak kwestionariusze osobowe, skierowania na badania lekarskie, dyplomy, świadectwa pracy czy też ukończenia szkół. 

W drugiej części B powinny znajdować się przede wszystkim: umowa o pracę, zakres obowiązków (jeżeli taki został określony), orzeczenia lekarskie, wszelkie oświadczenia dotyczące urlopów macierzyńskich czy rodzicielskich i pisma dotyczące urlopów bezpłatnych oraz wiele innych. 

Trzecia część C akt osobowych służy do przechowywania dokumentów związanych z ustaniem stosunku pracy. Są to takie dokumenty jak oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o pracę, kopia świadectwa pracy, umowy o zakazie konkurencji po rozwiązaniu stosunku pracy itp. 

Ostatnia część D umożliwia składowanie takich danych jak odpisy zawiadomień o ukaraniu oraz dokumenty związane z ponoszeniem przez pracownika odpowiedzialności porządkowej. 
Teczki, w których przechowywane są akta osobowe, w związku z powyższym muszą być dostosowane do takiego podziału przechowywanej w nich dokumentacji. 

 

GDZIE KUPIĆ TECZKI DO AKT OSOBOWYCH?


W naszym sklepie można znaleźć zarówno najprostsze teczki do akt osobowych wykonane z kartonu, jak i trwalsze - wykonane z tworzywa sztucznego. Ponadto teczki te mogą różnić się sposobem wpinania do nich akt. Teczki na akta osobowe dostępne w naszym sklepie pochodzą od znanych producentów, np. Barbara czy Biurfol,  Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty i wybrania teczki odpowiadającej Państwa wymaganiom. 

W ofercie naszej hurtowni papierniczej dostępne są także inne artykuły do archiwizacji i oprawy dokumentów i teczki na dokumenty. Posiadamy również inne teczkifascykuły,  teczki do podpisuteczki kartonowe, teczki skóropodobneteczki zawieszkoweteczki plastikowe, a także pojemniki na teczki zawieszane. Znaleźć tam również można inne artykuły biurowe.
arrow_downward

Aktywne filtry

group_work Zgoda na pliki cookie